Tymczasowe zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie

Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z ryzykiem epidemii wirusa SARS-Cov-2 w Polsce i zamknięciem przez władze państwowe placówek edukacyjnych oraz kulturalnych a w konsekwencji zmniejszonym zapotrzebowaniem na przewozy, od dnia 16.03.2020 r. (poniedziałek) do odwołania zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

  • linie 161749717678 – zostaną zawieszone;
  • linia 50 – będzie kursować w dni powszednie przez cały dzień z częstotliwością co 7,5 minuty (bez wzmocnień szczytowych do 5 minut);
  • linie 413429482 – zostaną zawieszone;
  • linie 139502503 – będą kursować w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością ograniczoną do 10 minut.

Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Bilety okresowe wykupione na linie zawieszone zachowują ważność na stałych trasach tych linii.

Ponadto:

Bilety okresowe wykupione na linię 16 zachowują ważność:

  • na trasie linii 123 na odcinku Mistrzejowice – Os. Na Skarpie;
  • na trasie linii 139 na odcinku Mistrzejowice – Aleja Róż.

Bilety okresowe wykupione na linię 17 zachowują ważność:

  • na trasie linii 52 na odcinku Czerwone Maki P+R – Rondo Mogilskie.

Przypominamy, że do odwołania wszystkie drzwi w pojazdach otwierane są zbiorczo przez prowadzącego pojazd (z wyjątkiem typów taboru, w których nie ma takiej możliwości) natomiast w przedniej części większości pojazdów wydzielona została specjalna strefa ochronna, w związku z czym nie ma możliwości korzystania z pierwszych drzwi we wszystkich autobusach oraz niektórych typach tramwajów.


Ponadto, do odwołania prowadzący pojazdy NIE prowadzą sprzedaży biletów.

Za utrudnienia przepraszamy!

Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie
ul. Wielopole 1
31-072 Kraków
sekretariat@ztp.krakow.pl
tel. (dziennik podawczy): 12 616 8600
tel. (sekretariat): 12 616 8602
tel. (dyspozytornia parkingów Park&Ride): 12 616 8687

Godziny przyjmowania interesantów od poniedziałku do piątku: 8:30 - 14:30

Od dnia 14 sierpnia 2020 roku do odwołania obowiązują nowe zasady wejścia interesantów do siedziby Zarządu Transportu Publiczego w Krakowie. Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z dokumentem (pdf).

Od czwartku 15 października br. siedziba Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie będzie dostępna wyłącznie dla pracowników. Prosimy, by załatwianie spraw odłożyć w czasie. Wszelkie dokumenty i wnioski będzie można złożyć za pośrednictwem skrzynki podawczej znajdującej się w holu budynku, w formie elektronicznej na adres email sekretariatu sekretariat@ztp.krakow.pl lub za pośrednictwem operatora pocztowego (Dyspozytornia: 12 616 86 87, Dziennik Podawczy: 12 616 86 00, Sekretariat: 12 616 86 02).

W sprawach pilnych istnieje możliwość osobistego kontaktu po wcześniejszym umówieniu spotkania z pracownikiem.

Jednocześnie przypominamy o obowiązującym stanie epidemii oraz obostrzeniach i zaleceniach sanitarnych Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego. W budynkach użyteczności publicznej wszyscy są zobowiązani stosować środki ochrony osobistej (dezynfekcja dłoni, zakładanie maseczki lub przyłbicy, rękawiczki) oraz należy zachować bezpieczną odległość od innych osób.

Deklaracja dostępności