Strefa Płatnego Parkowania zawieszona do odwołania

Fot. Bogusław Świerzowski / krakow.pl

Władze miasta zdecydowały o niepobieraniu do odwołania opłat za parkowanie w SPP w związku z występowaniem koronawirusa SARS-Cov-2. Jednocześnie wydłużony zostanie czas obowiązywania wykupionych abonamentów postojowych na czas zawieszenia opłat. Opłaty za parkowanie nie są pobierane od 16 marca.

Miasto zdecydowało się wydłużyć okres zawieszenia SPP do odwołania. Pierwotnie czas niepobierania opłat za parkowanie miał trwać do końca marca, potem został wydłużony do 11 kwietnia.

Takie rozwiązanie pozwala na lepsze funkcjonowanie mieszkańców w tym czasie – szczególnie tych, którzy dojeżdżają do pracy w centrum Krakowa lub opiekują się bliskimi osobami, które tam mieszkają.

Decyzja przyczynia się również do zmniejszenia rozprzestrzeniania się koronawirusa dzięki ograniczeniu częstotliwości bezpośrednich kontaktów mieszkańców.

Przypomnijmy, że SPP to obszar charakteryzujący się znacznym deficytem miejsc postojowych. Parkowanie w strefie umożliwia abonament, natomiast za postój krótkotrwały płaci się w parkomatach (również za pomocą telefonu komórkowego). Centrum Krakowa zostało podzielone na trzy strefy płatnego parkowania. Pierwsza i kolejna godzina postoju wynosi odpowiednio: podstrefa A – 6 zł, podstrefa B – 5 zł, podstrefa C – 4 zł.

Więcej informacji o strefach płatnego parkowania w Krakowie można znaleźć tutaj.

Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie
ul. Wielopole 1
31-072 Kraków
sekretariat@ztp.krakow.pl
tel. (dziennik podawczy): 12 616 8600
tel. (sekretariat): 12 616 8602
tel. (dyspozytornia parkingów Park&Ride): 12 616 8687

Godziny przyjmowania interesantów od poniedziałku do piątku: 8:30 - 14:30

Od dnia 14 sierpnia 2020 roku do odwołania obowiązują nowe zasady wejścia interesantów do siedziby Zarządu Transportu Publiczego w Krakowie. Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z dokumentem (pdf).

Od czwartku 15 października br. siedziba Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie będzie dostępna wyłącznie dla pracowników. Prosimy, by załatwianie spraw odłożyć w czasie. Wszelkie dokumenty i wnioski będzie można złożyć za pośrednictwem skrzynki podawczej znajdującej się w holu budynku, w formie elektronicznej na adres email sekretariatu sekretariat@ztp.krakow.pl lub za pośrednictwem operatora pocztowego (Dyspozytornia: 12 616 86 87, Dziennik Podawczy: 12 616 86 00, Sekretariat: 12 616 86 02).

W sprawach pilnych istnieje możliwość osobistego kontaktu po wcześniejszym umówieniu spotkania z pracownikiem.

Jednocześnie przypominamy o obowiązującym stanie epidemii oraz obostrzeniach i zaleceniach sanitarnych Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego. W budynkach użyteczności publicznej wszyscy są zobowiązani stosować środki ochrony osobistej (dezynfekcja dłoni, zakładanie maseczki lub przyłbicy, rękawiczki) oraz należy zachować bezpieczną odległość od innych osób.

Deklaracja dostępności