Radni zdecydowali o stawkach za bilety komunikacji miejskiej

Miejscy radni przegłosowali zmiany w taryfie cen biletów za korzystanie z transportu publicznego. Zaproponowana przez Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie zmiana nie spotkała się z przychylnością radnych. Zmiany wejdą w życie od lutego 2021 r.

Zgodnie z przegłosowanymi zmianami, w taryfie biletowej za 20 minut podróży tramwajem lub autobusem zapłacimy 4 zł, za 60 minut – 6 zł, z kolei za 90 minut cena biletu wyniesie 8 zł.

Utrzymany zostanie miesięczny bilet na jedną linię w cenie 54 zł dla mieszkańców, a 80 zł dla osób bez Karty Krakowskiej.

Z kolei bilet miesięczny z Kartą Krakowską na wszystkie linie będzie kosztował 80 złDla osób niepłacących podatków w Krakowie jego cena wyniesie 148 zł.

Nowością jest bilet półroczny, który będzie można kupić w cenie 420 zł (za pierwsze pięć miesięcy opłata wynosiłaby po 80 zł, szósty miesiąc kosztowałby 20 zł).

Przypomnijmy, że założeniem zmian w stawkach za bilety zaproponowanych przez miasto było zrównoważenie wpływów finansowych komunikacji. Mniej więcej 50 proc. kosztów jej funkcjonowania miały pokrywać pieniądze pochodzące z kupionych przez mieszkańców biletów, drugą połowę pokrywałby budżet miasta.

Taką sytuację gwarantowały rozwiązania przeanalizowane i zaproponowane przez Zarząd Transportu Publicznego. Zgodnie z nimi, za bilet 20-minutowy mielibyśmy płacić 4 zł, 60-minutowy – 6,60 zł, a 90-minutowy – 8 zł. W przypadku biletów okresowych zlikwidowane zostałyby te na jedną i dwie linie. Normalny bilet miesięczny na wszystkie linie bez Karty Krakowskiej – zgodnie z wcześniejszymi założeniami miasta – miał kosztować 148 zł, z Kartą Krakowską – 96 zł.

Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie
ul. Wielopole 1
31-072 Kraków
sekretariat@ztp.krakow.pl
tel. (dziennik podawczy): 12 616 8600
tel. (sekretariat): 12 616 8602
tel. (dyspozytornia parkingów Park&Ride): 12 616 8687

Godziny przyjmowania interesantów od poniedziałku do piątku: 8:30 - 14:30

Od dnia 14 sierpnia 2020 roku do odwołania obowiązują nowe zasady wejścia interesantów do siedziby Zarządu Transportu Publiczego w Krakowie. Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z dokumentem (pdf).

Od czwartku 15 października br. siedziba Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie będzie dostępna wyłącznie dla pracowników. Prosimy, by załatwianie spraw odłożyć w czasie. Wszelkie dokumenty i wnioski będzie można złożyć za pośrednictwem skrzynki podawczej znajdującej się w holu budynku, w formie elektronicznej na adres email sekretariatu sekretariat@ztp.krakow.pl lub za pośrednictwem operatora pocztowego (Dyspozytornia: 12 616 86 87, Dziennik Podawczy: 12 616 86 00, Sekretariat: 12 616 86 02).

W sprawach pilnych istnieje możliwość osobistego kontaktu po wcześniejszym umówieniu spotkania z pracownikiem.

Jednocześnie przypominamy o obowiązującym stanie epidemii oraz obostrzeniach i zaleceniach sanitarnych Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego. W budynkach użyteczności publicznej wszyscy są zobowiązani stosować środki ochrony osobistej (dezynfekcja dłoni, zakładanie maseczki lub przyłbicy, rękawiczki) oraz należy zachować bezpieczną odległość od innych osób.

Deklaracja dostępności