Propozycje zmian w Strefie Płatnego Parkowania

Zarząd Transportu Publicznego

Zarząd Transportu Publicznego opracował propozycje zmian w organizacji Strefy Płatnego Parkowania. Korekty będą dotyczyć godzin obowiązywania poszczególnych stref i wysokości abonamentu mieszkańca. Propozycje są odpowiedzią na postulaty mieszkańców i przedsiębiorców pracujących w centrum Krakowa, którzy mają problemy ze znalezieniem miejsc parkingowych.

Najważniejszą proponowaną zmianą, dotyczącą wszystkich kierowców jest wydłużenie czasu obowiązania stref:

  • strefa A miałaby funkcjonować od poniedziałku do niedzieli w godz. 8-22,
  • strefy B i C – tak jak do tej pory – od poniedziałku do soboty, ale o dwie godziny dłużej – od godz. 8 do 20.

Zmiany są odpowiedzią na prośby mieszkańców. Znaczące dotyczą strefy A, która znajduje się w ścisłym centrum, gdzie ruch wieczorami i w weekendy związany jest z nocnym życiem miasta. Krakowianie w tych godzinach mają problem ze znalezieniem miejsc postojowych przy miejscu zamieszkania, skarżą się na hałas wywołany nadmiernym ruchem samochodowym. Także przedsiębiorcy od lat postulowali, by wydłużyć czas obowiązywania SPP.

Proponowane są również zmiany w wysokości abonamentu mieszkańca. Do tej pory wynosił on 10 zł miesięcznie.

Jeśli zmiany weszłyby w życie, to abonament mieszkańca wynosiłby:

  • w strefie A – 100 zł miesięcznie,
  • w strefach B i C – 80 zł miesięcznie.

Proponowane rozwiązania zostały przekazane radnym, którzy zajmą się tym tematem w najbliższych tygodniach.

Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie
ul. Wielopole 1
31-072 Kraków
sekretariat@ztp.krakow.pl
tel. (dziennik podawczy): 12 616 8600
tel. (sekretariat): 12 616 8602
tel. (dyspozytornia parkingów Park&Ride): 12 616 8687

Godziny przyjmowania interesantów od poniedziałku do piątku: 8:30 - 14:30

Od dnia 14 sierpnia 2020 roku do odwołania obowiązują nowe zasady wejścia interesantów do siedziby Zarządu Transportu Publiczego w Krakowie. Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z dokumentem (pdf).

Od czwartku 15 października br. siedziba Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie będzie dostępna wyłącznie dla pracowników. Prosimy, by załatwianie spraw odłożyć w czasie. Wszelkie dokumenty i wnioski będzie można złożyć za pośrednictwem skrzynki podawczej znajdującej się w holu budynku, w formie elektronicznej na adres email sekretariatu sekretariat@ztp.krakow.pl lub za pośrednictwem operatora pocztowego (Dyspozytornia: 12 616 86 87, Dziennik Podawczy: 12 616 86 00, Sekretariat: 12 616 86 02).

W sprawach pilnych istnieje możliwość osobistego kontaktu po wcześniejszym umówieniu spotkania z pracownikiem.

Jednocześnie przypominamy o obowiązującym stanie epidemii oraz obostrzeniach i zaleceniach sanitarnych Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego. W budynkach użyteczności publicznej wszyscy są zobowiązani stosować środki ochrony osobistej (dezynfekcja dłoni, zakładanie maseczki lub przyłbicy, rękawiczki) oraz należy zachować bezpieczną odległość od innych osób.

Deklaracja dostępności