Modernizacja linii kolejowej E30

Modernizacja linii kolejowej E30

Opinia audytu:

Pobierz - 70_Audyt_E30.doc - 78KB

Aktualizacja 4.09.2015

  • ul. Dekerta

Pobierz - Dekerta_PS-01.pdf - 800KB

  • ul. Powstańców Wielkopolskich

Pobierz - Powst_Wlkp_PS-02.pdf - 943KB

  • ul. Prądnicka

Pobierz - Prądnicka_PS-02.pdf - 591KB

  • ul. Grzegórzecka

Pobierz - Grzegorzecka_PS-02.pdf - 962KB

  • ul. Miodowa

Pobierz - Miodowa_PN-05.pdf - 104KB

Pobierz - Miodowa_PS-04.pdf - 668KB

 

4 odpowiedzi na “Modernizacja linii kolejowej E30”

  1. 1. Nie projektować nawierzchni z kostki dla ścieżek rowerowych!
    Zastosować zgodną ze Standardami infrastruktury rowerowej dla Miasta
    Krakowa.
    2. Chodnik wykonać z kostki bezfazowej.
    3. Rozważyć możliwość poprowadzenia ścieżki rowerowej po północnej stronie ul. Dietla (od ul. Blich do istniejącego fragmentu przy ul. Wielopole).

  2. Nie projektować ciągu pieszo-rowerowego o zbyt małej szerokości (2 metry) – wzdłuż Powstańców Wielkopolskich, pod wiaduktem kolejowym – z uwagi na możliwość pogorszenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. (szerokość ciągu powinna na całej długości wynosić minimum 3m).
    Uzasadnienie jest oczywiste:
    zgodnie z PORD, rowerzyści będą zobowiązani do jazdy ciągiem pieszo-rowerowym (łącznie ze wspomnianym niewygodnym i niebezpiecznym 2-metrowym odcinkiem), a korzystanie z jezdni będzie już wtedy zdelegalizowane.
    Zamiast ciągu p-r, zaprojektowac chodnik, aby zachować możliwość poruszania się na rowerze jezdnią.

  3. 1. Dekerta: Na projektowanym skrzyżowaniu zastosować mini rondo, a poszerzenia jezdni wykonać z odmiennego rodzaju nawierzchni. Ponadto zmniejszyć promień łuku po zachodniej stronie skrzyżowania (R=15m) na R=7m (odpowiadający zaprojektowanemu promieniowi po wschodniej stronie skrzyżowania).

    2. Prądnicka: Wykorzystać bardziej racjonalnie pasy ruchu o szer. 4,5 (!) metra; np. poprzez wyznaczenie pasa rowerowego (3,0+1,5=4,5) z lokalnym zawężeniem do 1,3m lub poszerzenie chodnika o 1,5m.

  4. Nie wiem czy to właściwe miejsce.
    Czy do projektu modernizacji linii E30 zgłoszono postulat budowy DDR wzdłuż linii kolejowej? Na odcinku Kopernika-Powstańców Wielkopolskich linia zostanie niemal w całości przebudowana, w tym częściowo będzie prowadziła estakadą (pod którą można by zbudować DDR). Takie rozwiązanie umożliwiłoby powstanie magistralnej drogi rowerowej odseparowanej od ruchu samochodowego.

Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie
ul. Wielopole 1
31-072 Kraków
sekretariatdt@ztp.krakow.pl
tel. (centrala): 12 616 8600
tel. (sekretariat): 12 616 8602

Godziny przyjmowania interesantów od poniedziałku do piątku: 8:30 - 14:30